system
دستاورد |تولید انواع ماشین‌های الکتریکی برای نخستین بار در ایران
دستاورد |تولید انواع ماشین‌های الکتریکی برای نخستین بار در ایران

دستاورد |تولید انواع ماشین‌های الکتریکی برای نخستین بار در ایران


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 94052
یک شرکت دانش بنیان به واسطه کادر متخصص و مجرب خود و در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات منحصر به فرد در کشور از طراحی، ساخت، تست و تعمیر انواع الکتروموتور و ژنراتور در ایران خبر داد.
 
 
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) با هدف عدم وابستگی صنایع داخل به کشورهای خارجی در زمینه تولید انواع ماشین‌های الکتریکی در شهرستان سبزوار تاسیس شده است.
 
محمد رستمی، مدیر عامل شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین با اشاره به کیفیت بالای محصولات شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین با نام تجاری جمکو، افزود: محصولات مجموعه ما قابل رقابت با نمونه‌های خارجی به بازار مصرف عرضه می‌شود و این تولیدات شامل الکتروموتورهای سه فاز صنعتی از ۵.۵  تا ۱۰۰۰۰ کیلووات مطابق با استانداردهای بین المللی و سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد که تمام تست‌های لازم طبق استانداردهای معتبر جهانی و با تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود.
وی افزود: در طول سه دهة گذشته، همراه با گسترش صنعت، این شرکت نیز رشد چشمگیری داشته است و با ۴۵۰ نفر نیروی کار، از جمله ۱۷۴ متخصص، ۱۲ واحد تولیدی و خدمات پشتیبانی متمرکز، به عنوان سازمانی حرفهای مدیریت میشود که سالیانه توان تولید بیش از ۱۲۰۰ مگاوات معادل 12 هزار و 680 دستگاه انواع الکتروموتور و ژنراتور را دارد.
 
رستمی تصریح کرد: شرکت ما برای اولین بار در ایران محصولاتی از جمله الکتروموتور سه فاز فشار ضعیف پوسته چدنی در سال 1378،الکتروموتور سه فاز فشار متوسط در سال 1386، ژنراتور دیزل در سال 1388الکتروموتور سه فاز فشار ضعیف دور متغیر در سال 1392،الکتروموتور سه فاز فشار متوسط ضد انفجار در سال 1394،الکتروموتور سه فاز فشار ضعیف تهویه و استخراج دود در سال 1395،الکتروموتور سه فاز فشار ضعیف ضد انفجار در سال 1397،الکتروموتور سنکرون 34 قطب با توان 4000 hp در سال 1399و الکتروموتور سه فاز جریان متناوب ترکشن را در سال 1400 طراحی و تولید کرده است.
 
رستمی خاطر نشان کرد: شرکت جمکو افزون بر تأییدیۀ استاندارد ملی ایران و اتحادیۀ اروپا (CE)، تأییدیۀ ATEX را از شرکت ECM ایتالیا برای الکتروموتورهای ضدانفجار و تأییدیه شرکت DEDAL بلغارستان را برای الکتروموتورهای استخراج دود دریافت کرده است. بر این اساس، همۀ الکتروموتورها و ژنراتورهای این شرکت بدون هرگونه محدودیت جغرافیایی امکان استفاده دارند. همچنین، شرکت جمکو در سال 1401 موفق شد عنوان «دانش بنیان» را از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کند. این ویژگی ها، انگیزة لازم را به شرکت جمکو داده است تا به تولیدکنندهای جهانی در صنعت الکتروموتور تبدیل شود.
#20
 
انتهای پیام
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: